Dream oh dream

Jadi bila kita bermimpi, perasaan itu turut tinggal. Menarik ke dalam lubuk hati. Itu mimpi yang kita mahu. Kita perlu untuk terus berdiri dan mensyukuri kenapa dan mengapa kita bernafas lagi. Kita damba dan ingin ingat. Tapi mimpi boleh aneh. Juga.Boleh mententeramkan jiwa.

Ku berlari, kududuk, ku berjalan seiring kumpulan itu. Pemandangan biasa2 sekitarku. Lalu kami sampai di sebuah masjid kampung seraya seorang dari kami membunyikan 'bedong'. Lantas kami ke dalam. (kerap aku mengingat mimpi sekarang2 ni)

Ini mimpi mungkin sangat biasa. Tapi cukup indah dan simbolik untuk diingati. Tafsiranku, jadilah lebih baik, Zick. Atau dalam erti kata lain, untuk kita mencapai dan ingin apa yang kita hajati, dekatilah Dia. Dengan dekat pada-Nya dan hanya dengan izin-Nya..itu yg aku perlu percaya. Keyakinan itu yang amat kita perlu.

Dia tidak janji hidup kita akan selalu bahagia di dunia. Itu benar. Hidup memang perlu rasa kesengsaraan, rasa lemah, rasa sesak, rasa tension yang amat supaya kita amat memerlukan Dia. Jangan lelah. Jangan berhenti. Terus berjalan dan tersenyum. Pelangi muncul lepas hujan. Mentari timbul saat pagi datang. Tiada kusut yang tidak selesai, Zick. Apa pun yang menghalang, Dia pasti bersamamu...

0 ♥ notes: