menutup tertutup sengaja mengatup

aku merasakan aneh terhadap suatu perasaan membelenggu
seperti berada di dalam kotak kerdil di dalam kotak sederhana di dalam kotak sederhana besar dan kotak yg lg besar
perasaan itu tidak memuncak tp menyengat seperti tebuan mnyengat di mata keningku
berdenyut sakit teramat
kesakitan itu menggigit pedih
aneh
pelik
aku tidak menjerit
dan menahan sakit itu dgn senyuman
dgn tawa
dgn pmisah rasa antara tipu dan nyata
nyata drama class membantu perilaku ku utk lebih berhati2
bukan utk mbuahkn sbuah lakonan seni
tapi membimbing aku kearah lebih berani
bermain dgn ekspresi diri

ibarat tempurung yg dipecahkan oleh katak yg terperangkap berkurun lama
aku BEBAS
lepas dr lemas
akan ku berlari pada SATU yg pasti
mwujudkan ketenangan pada tiap rasaku
biar aku pergi
biar aku lari
biar aku menari
lelah itu pasti terlena
jaga itu pasti tertutup

0 ♥ notes: