aku dan lautan~

aku sepi bersama lautan
aku benci di lautan sepi
aku mau jejak bulan
mungkin di bulan ada damai yang pasti

tapi aku masih terkapai di lautan
lautanku sangat sepi, lautanku sangat bosan
lautanku hanya ada aku dan angan-anganku ke bulan

seringkali hanyut
tempat berpaut pon teda
aku jadi lemas
tenggelam
dalam
ke dasar
sepi lautanku

cinta, aku tetap rasa
kerana anganku wujud dalam rohku
wujud dengan rasa benar cinta
bulan, pasti buat aku bahagia
pasti, aku pasti jumpa damai pada angan dan bulanku

ah...hakikat, manakan pula aku mampu terbang melangit
gapai awan pasti aku jatuh
tinggal di lautan sepi pon aku tidak mampu
apa lagi terbang ke langit menemukan bulan
aku tidak bisa
aku tidak bisa

"dunia ini dusta"
"dunia ini nista"
tinggalkan dunia, tinggalkan sepi
tinggalkan lautan
pasti aku mati

lautan itu darahku, lautan itu separuh aku
walau sepi, walau benci
aku lebih rela hidup bersama lautan
dan hanya menjadi aku

0 ♥ notes: